Etiquetes

,

A punt de tancar la porta al 2014 i amb moltes ganes d’encetar el 15! Em resisteixo a fer cap llista dels vuitnou o cent millors llibres de l’any. M’estimo més fer el “ranking” de les lectures que heu escollit vosaltres aquí, en aquest blog, tan meu com vostre.

He fet el tafaner entre bambolines i m’ha encantat conèixer quines han sigut les entrades més transitades. Avui sou vosaltres, els actors protagonistes. És molt gratificant descobrir què us agrada i la curiositat de saber-ne més detalls em pot. Sóc ben conscient que quan et planteges escriure en una plataforma digital, saps que les regles del joc són unes, t’agradin més o t’agradin menys.

Sempre he imaginat que estic en un aparador ple de focus on tothom pot mirar i jo quedo rere el vidre enlluernada sense veure-hi res.

Aquestes són les regles. Per això, quan veig que heu voleiat per tots els racons o heu deixat algun comentari salto d’alegria!

Totes les lletres que intento destil·lar surten del cor. Algunes ressenyes han estat més plaents que d’altres, us ho asseguro, però totes i cadascuna de les lletres minúscules que aquí llegiu flueixen de molt endins.

He d’agraïr als qui em coneixeu que, escolto sempre les vostres recomanacions -vaig guardant paperets per tot arreu- i que em són imprescindibles els glops d’aire fresc i oxigenat que em regala el club i la seva capdavantera, la Fe, sempre al peu del canó amb lectures estimulants i arriscades.

Aquí ve doncs, el rànking! lectures escollides per aquest estiu encapçala la llista i ha estat el dia més transitat de l’any. Espero que si en vàreu triar algun, el degustéssiu amb plaer. El silenci del far va tenir moltíssims seguidors amb comentari inclòs de l’Albert Juvany, l’autor, a qui desitjo que aquesta novel·la sigui l’entrada a una llarga carrera literària. Querido Diego te abraza Quiela va ser una ressenya difícil perquè emana molta tristesa, però, us va plaure de debò i hi vau fer comentaris molt sentits, gairebé ha sigut el hit-parade. Paraules d’amor trepitja els talons a l’anterior; reconec que va ser un parèntesi entre lectures aspres i commovedores; llegir cartes d’amor és un bàlsam per l’ànima. L’escuma dels dies i el seu surrealisme us va despertar molta curiositat i queda dins dels sis més llegits.

 

Personalment, James Salter que per a mi va ser una descoberta magnífica, va tenir doble premi, haver-lo conegut i tenir el plaer que L’Altra editorial la llegís i expressés la seva opinió. També Edicions el Periscopi ha compartit a la xarxa les ressenyes de tres de les seves publicacions: Ànima, El silenci del far i L’aigua és això.

Deixo la cirereta pel final perquè entre els cinc més llegits s’hi troba el recull de poemes quan somrius.
Heu passejat per lletres que m’estimo especialment. Són lletres on aboco sentiment pur de la mà de grans poetes que m’amanyaguen l’ànima i aquesta felicitat necessito compartir-la amb vosaltres: Ferrater sensible, En memòria a Joan Vinyoli, Suite de Parlavà i la Lliçó dels ametllers o el Refugi

Gràcies per ser aquí i que el 2015 sigui generós i vingui carregat d’optimisme, amor i passió!